Spotkania w laboratorium cz.3

Znalezione obrazy dla zapytania próbki bakteriiW jednym z ostatnich warsztatów studenci mają za zadanie zaprojektować projekty badawcze dotyczące różnych aspektów choroby w oparciu o wiedzę i zrozumienie uzyskane dzięki interakcjom naukowym w laboratorium i klasie. Jedna grupa studentów zaproponowała projekt dotyczący skuteczności tradycyjnej medycyny w leczeniu chorób zakaźnych, takich jak gruźlica. To wywołało dyskusję na temat aspektów leczenia gruźlicy, szczególnie ze strony studentów, którzy wcześniej chorowali na tę chorobę i którzy wykorzystali tradycyjną medycynę podczas poszukiwania leczenia. Chociaż wszyscy zgodzili się, że biomedycyna okazała się skuteczna i była bardziej wiarygodna, jak powtórzono w informacjach na temat zdrowia udostępnionych im w szkole i wzmocnionych w ostatnich warsztatach, uczniowie omawiali wpływ przekonań kulturowych w decyzjach dotyczących tego, gdzie szukać leczenia. Niektórzy uczniowie podkreślali, że wielu ludzi w Khayelitsha nie rozumie etiologii gruźlicy, a zatem jej leczenia. Inni mówili o postrzeganiu klinik i chorób gruźlicy jako odstraszających w poszukiwaniu leczenia. Na przykład jeden student wyjaśnił, że niektórzy ludzie nie ufają klinikom lub mają łatwy dostęp do nich. Inny wyjaśnił, że istnieje stygmat związany z chorobą TB i leczeniem.

Spotkania w laboratorium cz.2

Znalezione obrazy dla zapytania próbki bakteriiWarsztaty są ułatwione przez naukowców zajmujących się badaniami gruźlicy z różnych dziedzin biomedycznych, w tym immunologii, prątków i badań klinicznych. Razem prowadzą uczniów przez procesy związane z każdym eksperymentem, oceniając znajomość podstawowych pojęć i zrozumienie przestrzeni, technik i narzędzi, z którymi pracują. Dyskusje na temat cyklu życia infekcji i pomysłów dotyczących szczepień są prezentowane przez badacza immunologii, szczegóły transmisji gruźlicy są przedstawiane przez eksperta klinicysty, a zawiłości odkrywania leków i leczenia antybiotykami TB są przedstawiane przez profesora w prak- aby pokazać znaczenie tych procesów biologicznych dla zrozumienia i leczenia tego, co zostało zdefiniowane poprzez warsztaty jako problem biomedyczny. W ten sposób warsztaty naukowe stanowią przykład procesu integracji między społecznością naukowców a społecznością osób niebędących naukowcami: naukowcy zapraszają uczniów do przestrzeni laboratoryjnej, a uczniowie rozwijają wątki podczas dyskusji w ramach warsztatów. Uczniom oferuje się także możliwość przyswojenia sobie tych nauk.